جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلفن تماس

051-38414858

بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد

بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد + [عکس عمل بینی گوشتی]

بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد چه کسی است؟ پیداکردن جراح بینی گوشتی خوب کار ساده ای به نظر نمی رسد بدلیل این که عمل بینی گوشتی بسیار متداول است و توسط جراحان بسیاری انجام می شود اما کیفیت و نتیجه عمل ها با یکدیگر متفاوت است. عمل بینی گوشتی یکی از حساس ترین و سخت ترین عمل های رینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی بینی) محسوب می شود. به همین دلیل شما باید با ویژگی های بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد آشنا باشید تا بتوانید راحت تر در این مورد تصمیم گیری نمایید.

اگر میخواهید بدانید بینی شما گوشتی است یا خیر و یا در انتخاب جراح بینی گوشتی تردید دارید اصلا نگران نباشید ما به شما کمک می کنیم، پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

Contents hide

 

فیلم عمل بینی گوشتی

 

عمل بینی گوشتی در مشهد

جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم مشکل ساز است و در این موارد نوک بینی گوشتی چرب و غضروفی با بافتی ظریف و ضعیف دارد. همانطور که گفته شد جراحی بینی گوشتی بسیار دشوار است و یکی از سخت ترین عمل های زیبایی بینی می باشد.

ناگفته نماند که گاها ضخامت پوست بینی گوشتی به دلیل منافذ باز و چربی های زیاد به حدی است که در برخی از موارد مانع از تشخیص راحت غضروف بینی می شود.

بینی گوشتی عمل شده قبل و بعد از عمل

برگشت پذیر بودن نتیجه عمل بینی گوشتی یک باور نادرست است و برخی فکر می کنند بینی های گوشتی به خوبی بینی های استخوانی جراحی نمی شوند و نتایج پایداری ندارند و یا اینکه بینی بعد از مدتی دچار افتادگی می شود، در حالیکه با پیشرفت علم پزشکی امروزه با استفاده از روش ها و تکنیک های جدید ، بینی بیش از اندازه کوچک نمی شود و دیگر حجم زیادی از بینی برداشته نمی شود، در اینصورت عمل بینی بدون مشکل و به خوبی انجام می شود و نتایج مثبتی هم در پی خواهد داشت.

 

تشخیص بینی گوشتی ، از کجا بفهمیم بینی گوشتی داریم ؟

در بینی های گوشتی بیشتر ساختار بینی از بافت چربی تشکیل شده و افراد معمولا نوک بینی پهن تر و افتاده ای دارند. به همین دلیل انجام تغییرات بر روی بینی های گوشتی دشوار است و به دلیل وجود پوست ضخیم این احتمال وجود دارد که در نتیجه نهایی، فرم بینی به خوبی مشخص نگردد.

بر خلاف باور عموم مردم، تشخیص بینی گوشتی از روی بزرگی و حجیم بودن بینی اشتباه است، درواقع در صورتی که فردی بینی بزرگی داشت دلیلی بر داشتن بینی گوشتی نیست از طرفی هم ممکن است بینی شما حجم زیادی نداشته باشد اما یک یا چندتا از ویژگی های بینی گوشتی را شامل شود.

برای درک بهتر، ما ویژگی های بینی گوشتی را در زیر لیست کرده ایم ، در صورتی که بینی شما چنین خصوصیاتی دارد بینی شما گوشتی است :

  • پوست بینی ضخیم است.
  • بینی غضروف های ضعیفی دارد.
  • پره های بینی پهن و باز است.
  • پوست بینی چرب است.
  • روی بینی منافذ باز مشاهده می شود.
  • بافت استخوانی کمتر مشاهده و لمس می شود.
  • در بینی های گوشتی قوز بینی وجود ندارد.

عکس نمونه عمل بینی گوشتی دکتر آذرنوش

عوامل بوجود آمدن بینی گوشتی

از عوامل اصلی بوجود آمدن بینی گوشتی ژنتیک است. این مورد در مردان نسبت به زنان بیشتر دیده می شود که در این صورت مشکلات بینی با جراحی بینی گوشتی مردانه توسط جراح با تجربه و متخصص در این زمینه قابل رفع است.

جراحی بینی گوشتی زنانه نسبت به مردان سخت تر است، چون اکثر خانم ها تمایل دارند اندازه بینی تا حد امکان کوچک شود و فرم خاص و بهتری به آن ببخشند که همین مساله می تواند مشکل ساز و پر هزینه تر باشد.

 

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی چیست ؟

به طور خلاصه فرق بینی گوشتی با استخوانی را در زیر می توانید بررسی کنید :

  1. بینی استخوانی دارای غضروف های قوی تری است اما در بینی گوشتی این چنین نیست و غضروف ها ضعیف هستند.
  2. ضخامت پوست بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی است. بینی استخوانی پوست نازکی دارد.
  3. بینی گوشتی دارای نوک پهن و افتاده ای است.
  4. بینی استخوانی در قسمت تیغه دارای قوز است.

طبق نظر جراحان بینی ، اصلی ترین و مهم ترین تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی که تاثیر بسزایی در عمل زیبایی دارد ، پوست ضخیم در بینی های گوشتی است به طوری که هرچه پوست بینی ضخیم تر باشد عمل بینی هم برای جراح سخت تر می شود.

نتیجه عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی ؟

تعیین صحیح نوع بینی نقش مهمی در نتیجه جراحی و انتخاب جراح متخصص دارد. برای مشخص شدن نوع بینی می توانید به خصوصیات و ویژگی های بینی خود توجه نمایید.

همواره در نظر مردم این طور بوده که نتیجه عمل بینی گوشتی بهتر از نتیجه عمل بینی استخوانی است اما در واقعیت باید گفت اگر بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد با تجربه و ماهر باشد نباید نگرانی داشته باشید و نتیجه نهایی همواره رضایت بخش خواهد بود.

 

جراحی بینی گوشتی در مشهد چگونه انجام می شود؟

همانطور که میدانید عمل جراحی بینی معمولا به 2 روش جراحی بسته و جراحی باز انجام می شود اما روش هایی که جراحان برای بینی گوشتی به کار می گیرند با توجه به سختی عمل ممکن است متفاوت باشد که تمام این روش ها را بطور خلاصه توضیح خواهیم داد. بطور کلی انتخاب بهترین روش جراحی بینی بستگی به شرایط بیمار ، نوع بینی و نظر مستقیم پزشک جراح دارد.

 

جراحی بینی گوشتی به روش بسته :

در جراحی بینی به روش بسته، تمامی برش ها از داخل بینی انجام می گیرد و سپس تغییرات لازم اعمال می شود، در نتیجه در این روش نیاز به ایجاد برش خارج از بینی وجود ندارد.

به طور معمول در جراحی بینی به روش بسته التهاب و ورم بینی کمتر است و دورن نقاهت آن کمتر از جراحی بینی به روش باز است.

جراحی بینی گوشتی به روش باز :

در جراحی بینی به روش باز، ابتدا جراح برش هایی را دور بینی ایجاد می کند تا بتواند پوست بینی را برگردانده و بالا بیاورد، سپس با توجه به ساختار بینی تغییرات لازم را روی بینی ایجاد کرده و در نهایت پوست بینی برگردانده شده و بخیه زده می شود.

 

سایر روش ها :

اما روش های دیگر جراحان برای انجام جراحی بینی گوشتی تمرکز بر روی غضروف بینی و بخیه زدن دارد که بطور خلاصه توضیح داده می شود :

  • در روش اول که روش ساده تری است و از طریق سوراخ بینی انجام می شود، ابتدا غضروف بینی به منظور تغییر اندازه و فرم بینی برش داده می شود. در این روش جراح میبایست دقت بالایی داشته باشد و میزان معینی از غضروف را بردارد تا اثر اسکار بینی یا زخم خارجی بر روی بینی باقی نماند.
  • در روش دوم از بخیه زدن برای اتصال غضروف ها به هم استفاده می شود تا نوک بینی باریک تر شود. بخیه مورد استفاده در این روش همان نوعی است که در سایر عمل های بینی مورد استفاده قرار می گیرد و ضرری برای بیمار ندارد. ممکن است در بعضی از موارد جراح تصمیم بگیرد که با ترکیبی از هر دو روش جراحی بینی گوشتی را انجام دهد.

معیارهای انتخاب و ویژگی های بهترین دکتر بینی گوشتی در مشهد

جراح بینی، دکتری است که مهارت و تخصصش را با توجه به نوع و ساختار بینی در جهت رفع ایرادهای فرم بینی و زیبایی بخشی به آن با توجه به تناسب صورت با بینی به کارگیری کند.

همانطور که قبلا هم گفتیم، عمل بینی گوشتی سخت تر از عمل بینی استخوانی می باشد و اعمال تغییرات بر روی فرم بینی در این جراحی میبایست با ظرافت و دقت بالایی انجام شده و همچنین از تکنیک های درست استفاده شود که لازمه آن این است که بهترین جراح بینی در مشهد از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد تا در نهایت نتیجه بینی برای زیباجو رضایت بخش باشد.

قبل و بعد از عمل بینی گوشتی در مشهد

در نتیجه می توان گفت که :

نقش جراح در جراحی بینی گوشتی بسیار تعیین کننده و مهم است و توصیه می شود که در انتخاب پزشک جراح خود سخت گیری های لازم را حتما داشته باشید.

خصوصیات یک جراح بینی خوب :

  • دارای تجربه بالا و مهارت لازم برای عمل زیبایی بینی
  • داشتن تخصص و علم لازم برای انجام عمل بینی گوشتی
  • توجه به نظرات و درخواست های بیمار در صورت منطقی بودن
  • آشنایی با تکنیک های مدرن و به روز
  • توجه به عملکرد تنفسی بیمار پس از عمل
  • داشتن تعداد بالای نمونه کار موفق
  • آشنایی با اصول زیبایی شناختی
  • پایبندی به اصول و اخلاق حرفه ای
  • خوش برخوردی با بیماران و مراجعین
  • پاسخگویی صبورانه به سوالات زیباجو در جلسه مشاوره قبل و بعد از عمل بینی

 

عوارض جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی همچون سایر عمل ها ممکن است عوارض عمومی جراحی بینی را بهمراه داشته باشد. در صورتی که پزشک به تکنیک های جراحی بینی گوشتی مسلط نباشد، مشکلات بیشتری بوجود خواهد آمد از جمله : تورم و کبودی و همچنین دوران نقاهت مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. حتی ممکن است بعد از گذشت حداقل یک سال مجبور شوید برای جراحی ثانویه بینی اقدام کنید.

عوارض دیگری که می توان نام برد از جمله :

  1. گرفتگی و انسداد ناشی از تورم داخل بینی
  2. کج شدن بینی
  3. کوچک شدن بیش از حد بینی
  4. کوچک شدن بیش از حد نوک بینی
  5. عدم تقارن بینی با سایر اجزای صورت
  6. افتادگی نوک بینی طی گذشت زمان
  7. ایجاد فرورفتگی بر روی بینی
  8. التهاب و تورم در اطراف بینی
  9. سوراخ شدن دیواره یا سپتوم بینی
  10. ایجاد گوشت اضافه پس از عمل
  11. کبودی
  12. ترشحات بدبوی بینی

آیا امکان بازگشت بینی گوشتی وجود دارد ؟

همین ابتدا قاطعانه پاسخ خواهیم داد : خیر! هنوز افراد بسیاری هستند که تصور میکنند عمل بینی گوشتی بازگشت دارد و فرم بینی آنها پس از عمل به حالت اول بر می گردد در صورتی که جای نگرانی نیست و امروزه با به کار بردن تکنیک های بروز و جدید در جراحی این احتمال از بین رفته است.

پزشک جراح برای جلوگیری از برگشت بینی گوشتی از غضروف استفاده می کند. شکل دادن بینی گوشتی با قرار دادن غضروف از افتادگی مجدد نوک بینی جلوگیری می کند. این غضروف ممکن است از دنده یا تیغه بینی یا از گوش خود فرد گرفته شود.

ورم بینی گوشتی بعد از عمل

یکی از پرتکرارترین سوالات بعد از عمل بینی که معمولا بیماران از جراح خود می پرسند این است که ورم بینی گوشتی کی میخوابه؟

به دلیل داشتن پوست ضخیم تر، بینی های گوشتی پس از عمل با ورم بیشتری همراه خواهند بود که در بعضی از موارد دیده شده تا یکسال هم وجود داشته اما به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد. با توجه به این که حین جراحی به بافت بینی و غضروف ها ضربه وارد می شود و دچار تغییرات می شوند، همین موضوع باعث ایجاد تورم در بینی خواهد شد.

جراحی بینی گوشتی در مشهد - دکتر الهام آذرنوش

راهکارهای کاهش ورم بینی بعد از عمل :

  1. از کمپرس یخ استفاده کنید : کمپرس سرد به روند بهبودی ورم بینی و کبودی چشم بعد عمل بینی سرعت خواهد بخشید اما حتما خاطرتان باشد به هیچ عنوان کمپرس یخ را مستقیما بر روی بینی قرار ندهید.
  2. کاهش مصرف غذاهای تند و مصرف نمک : خوردن این غذاها باعث التهاب بیشتر بینی خواهد شد.
  3. حمام داغ ممنوع : باعث افزایش ورم بینی خواهد شد.
  4. خودداری از انجام ورزش بعد از عمل بینی و فعالیت های سنگین
  5. بالاتر نگه داشتن سر از بدن زمان خواب : این کار به گردش خون بهتر کمک می کند و موجب کاهش ورم بینی گوشتی خواهد شد.
  6. مصرف مایعات و آبمیوه های طبیعی : آب کرفس به کاهش ورم بینی بسیار کمک خواهد کرد.
  7. چسب زدن صحیح : در صورتی که به طور مرتب و به درستی چسب زدن بعد از عمل را انجام دهید موجب کاهش ورم بینی خواهد شد.

 

عمل بینی گوشتی چقدر طول میکشد ؟

مدت زمان عمل بینی ممکن است با توجه به نواقص و مشکلاتی که حین عمل باید رفع شود طولانی تر شود. جراحی بینی معمولا بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد که در مورد جراحی بینی گوشتی ممکن است تا 3 ساعت هم زمان ببرد، چون جراح در این عمل باید با دقت و ظرافت بیشتری عمل کند.

البته این مدت زمان برای همه افراد یکسان نیست و بستگی به نوع بینی و مهارت جراح دارد، بنابراین انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد بسیار حائز اهمیت است و باید سعی کنید انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید.

 

تزریق کورتون در بینی گوشتی

پس از جراحی ، اکثر بینی های گوشتی دچار ورم بیش از حد و غیر نرمال می شوند و یا اینکه کاهش ورم بیش از حد طول کشیده و بیمار صبر نمی کند تا این ورم با گذشت زمان از بین برود، در این حالت پزشک جهت کاهش هرچه سریعتر ورم بینی تزریق کورتون را بصورت زیرجلدی در نوک بینی تجویز می نماید. تشخیص اینکه بیمار نیاز به آمپول کورتون دارد یا خیر بر عهده پزشک است.

مقدار تزریق کورتون مهم است و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا موجب آسیب به پوست بینی و نازک شدن آن خواهد شد.

توصیه می شود برای تزریق کورتون عجله نکنید و صبر داشته باشید.

 

این وعده وعیدها را بشنوید و باور نکنید !!!

عمل زیبایی بینی باید در چهارچوب علمی و همراه با معیارهای عرفی اجتماعی انجام شود، اما متاسفانه گاها مشاهده می شود افراد با تبلیغات نادرست در فضای مجازی و از روی ناآگاهی مواردی را به مخاطب وعده می دهند که انجام شدنی نیست و یا با عوارض همراه است. در ادامه چند مورد را با هم مرور می کنیم :

 

عمل بینی گوشتی با لیزر :

امروزه در اینترنت و شبکه های اجتماعی تبلیغات دروغین مانند کوچک کردن بینی با لیزر مطرح می شود که به هیچ وجه حقیقت ندارد. لیزر قابلیت های فراوانی دارد اما امکان جراحی بینی با لیزر وجود ندارد و نمی توان از آن برای ایجاد تغییرات در ساختار و فرم بینی استفاده کرد.

در عمل زیبایی بینی به دلیل برش های با سایز کوچک و طرافتی که دارند، امکان استفاده از لیزر حتی برای برش هم وجود ندارد. این روش صرفا تبلیغاتی بوده و کوچکترین تاثیری در سایز و اندازه بینی ندارد.

 

عمل بینی گوشتی بدون جراحی :

بعضا مشاهده می شود بعضی از پزشکان برای انجام عمل بینی روش های بدون جراحی را پیشنهاد میدهند مانند تزریق ژل، کوچک کردن بینی با نخ، فیلر بینی و… و با این اقدامات سعی در اصلاح ساختار بینی گوشتی دارند اما هیچکدام از این روش ها دائمی نبوده و حتی می توانند عوارضی را هم در پی داشته باشند و هزینه های بیشتری را به فرد برای ترمیم بینی تحمیل نماید.

بنابراین فریب این تبلیغات را نخورید و بدانید که بهترین روش اصلاح و فرم دهی، عمل بینی طبیعی توسط بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد است که ماهر و با تجریه باشد و در نهایت نتیجه ی دائمی و عالی بدست آید.

 

جراحی بینی گوشتی بدون بیهوشی :

در بعضی موارد اگر جراح قصد ایجاد تغییرات گسترده بر روی بینی را نداشته باشد ممکن است عمل بینی گوشتی بدون بیهوشی را انتخاب کند که از مزایای آن می توان به خونریزی و کبودی کمتر، عدم نیاز به ریکاوری پس از عمل، عدم نیاز به وجود همراه و احتمال کم عفونت بینی اشاره کرد، در غیراینصورت و در مواردی که نیاز به اصلاح و تغییر ساختار بینی وجود دارد، جراح حتما میبایست از بیهوشی عمل بینی به صورت کامل استفاده نماید.

 

عمل بینی گوشتی ارزان در مشهد :

هزینه عمل بینی در مشهد که به طور دقیق توسط پزشک و جراح متخصص مجرب و ماهر انجام شود + هزینه متخصص بیهوشی + هزینه کلینیک و هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی یا خصوصی در برآورد و تعیین قیمت عمل بینی تاثیرگذار است، اما گاها افراد برای اینکه هزینه کمتری بکنند، عمل بینی گوشتی ارزان را انتخاب می کنند اما به راستی به چه قیمت؟!؟؟

چنین عمل هایی که تحت نظر پزشک غیرمتخصص انجام می شود ریسک عمل را بسیار بالا برده و می تواند موجب ایجاد عوارضی مانند مشکلات ظاهری و تنفسی در بینی شود همچنین هزینه ترمیم بینی در این موارد بسیار بیشتر خواهد بود.

 

نتیجه عمل بینی گوشتی کی مشخص میشه ؟

دوران نقاهت در بینی های گوشتی معمولا بیشتر از سایر فرم های بینی است به دلیل اینکه تورم بیشتری را نسبت به دیگر بینی ها شاهد هستیم. پزشک پس از جراحی بینی گوشتی استفاده از چسب را تا 2 ماه توصیه می کند در صورتی که در بینی های دیگر معمولا تا یک ماه کفایت می کند.

بهترین دکتر عمل بینی در مشهد عکس نمونه عمل بینی گوشتی

برای مشخص شدن نتیجه نهایی جراحی بینی گوشتی میبایست صبر بیشتری داشته باشید و معمولا پس از 6ماه تا یکسال می توان نتیجه جراحی بینی را مشاهده کرد.

 

سخن پایانی :

در این مطلب به طور کامل به بررسی بینی گوشتی و مشکلاتی که جراحی آن دارد پرداختیم. این نوع بینی با پوست ضخیم به راحتی شناسایی می شود. مراجعه به بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد می تواند نتیجه خوبی برای زیباجویان به همراه داشته باشد.

journalofethics.ama-assn.org : منبع

دکتر الهام آذرنوش فلوشیپ فوق تخصصی رینولوژی
جراحی زیبایی بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس

دکتر الهام آذرنوش - متخصص و جراح عمل بینی گوشتی در مشهد
اینستاگرام دکتر آذرنوش :dr.elhamazarnoush@