جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلفن تماس

051-38414858

عطسه بعد از عمل بینی

عوارض عطسه بعد از عمل بینی

ممکن است قبل از عمل بینی بعضی از کارهای روزمره در نظر شما بسیار عادی و کم اهمیت بوده باشد اما بعد از آن اینطور نیست و شاید بر روی نتیجه عمل جراحی هم تاثیر منفی داشته باشد. یکی از این کارهای به ظاهر ساده عطسه بعد از عمل بینی است که حساسیت بالایی دارد و لازم است توصیه های پزشک جراح خود را در این زمینه با دقت به کار بگیرید.

ما در این مطلب شما را با عوارض سرفه کردن و عطسه پس از عمل جراحی بینی بیشتر آشنا خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید ♥

عطسه بعد از عمل بینی

هرچند عطسه کردن یک امر غیر ارادی است اما بهتر است تا هفته ها پس از عمل بینی آن را کنترل کنید تا بهترین نتیجه ممکن را از عمل جراحی بینی خود کسب کنید. تا حدود 2 هفته پس از عمل بینی هرگونه فشاری که به قسمت های مختلف بینی وارد شود می تواند منجر به تورم و خونریزی شود لذا باید از این گونه فشارها به بینی خود اجتناب کنید.

عطسه کردن پس از عمل بینی

با توجه به اینکه عطسه بعد از عمل جراحی بینی می تواند منجر به تورم ، کبودی و یا خونریزی بینی تازه عمل شده بشود ، همچنین می تواند موجب تغییر در فرم و شکل غضروف و یا استخوان بینی شود و بطور کلی نتیجه عمل بینی را با مشکل مواجه نماید.

 

پس از عمل بینی چطور باید عطسه کرد که کمترین عوارض را داشته باشد؟

یکی از چالش های پس از عمل بینی عطسه کردن می باشد. پزشک تان حتما به شما توصیه خواهد کرد که در هفته های ابتدایی پس از عمل بینی تا حدالامکان از عطسه کردن اجتناب کنید و یا در صورتی هم که احساس عطسه به شما دست داد می توانید دهان خود را باز نگه دارید تا نیروی کمتری به بینی شما وارد شود.

مقابله با عطسه بعد از عمل جراحی بینی می تواند یکی از چالش های بزرگ باشد اما دوره نقاهت عمل بینی شما به زودی به اتمام خواهد رسید و این چالش ها موقتی خواهد بود. پیشنهاد می شود در مورد هر چیزی که ممکن است برای شما ابهام بوجود بیاورد و سوال شود حتما با جراح عمل بینی خود مشورت نمایید تا در روند درمان و بهبودی بینی شما اختلالی ایجاد نگردد.

پس از گذشت چندین هفته که بهبودی به میزان مناسب حاصل شد می توانید عطسه را مجددا به حالت عادی و بدون دغدغه از سر بگیرید. چند هفته پس از عمل بینی معمولا تایم کافی برای بهبودی و رفع برخی از محدودیت های مراقبت بعد از عمل بینی می باشد و البته شرایط هر شخص با شخص دیگر متفاوت است اما در این زمینه بهتر است با پزشک جراح خود مشورت نموده و تا به شما بگوید از چه زمانی عطسه کردن بطور عادی مجاز خواهد بود.

عطسه پس از جراحی بینی

 

نکات طلایی برای کاهش عوارض عطسه بعد از عمل بینی

پس از عمل بینی بهتر است تا حد امکان از عطسه کردن اجتناب کنید بنابراین راهکارهای زیر میتواند به شما در این زمینه کمک کند :

  • زمان عطسه جلو بینی خود دستمال قرار ندهید و اجازه بدهید راه بینی باز باشد و آن را مسدود نکنید.
  • از فضاهای باز که باعث تشدید آلرژی و حساسیت بینی شما می شود دور بمانید.
  • می توانید زمانی که حالت عطسه به شما دست داد با دو انگشت بین دو ابروی خود را گرفته و فشار دهید تا حالت عطسه از بین برود. (این کار را زیاد انجام ندهید چرا که جلوگیری از عطسه کردن می تواند برای شما مشکل ساز شده و در حتی در مواردی خطرناک باشد)

 

سخن پایانی

در صورتی که آمادگی های لازم برای رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی را به خوبی فرا گرفته باشید و به دستورالعمل ها و توصیه های پزشک خود به خوبی عمل نمایید، می توانید با طی دوره درمان خود و بهبودی بهترین فرم و شکل بینی را داشته  و از نتیجه عمل بینی خود رضایت داشته باشید.

باید گفت قرار نیست تعدادی عطسه بعد از عمل بینی که غیر ارادی هم هست تمام نتایج جراحی بینی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست و استرس نداشته باشید. تمام توصیه ها و دستورالعمل های پزشک برای بدست آوردن بهترین نتیجه ممکن از عمل جراحی بینی خواهد بود پس آنها را با دقت انجام دهید.

دکتر الهام آذرنوش

جراح بینی خانم در مشهد دکتر الهام آذرنوش
بهترین جراح بینی در مشهد

فلوشیپ فوق تخصصی رینولوژی
جراحی زیبایی بینی و صورت و اندوسکوپی سینوس