جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلفن تماس

051-38414858

عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی از آن دسته عمل هایی است که تغییرات زیادی روی بینی فرد ایجاد نمی شود. در واقع هدف از عمل جراحی بینی طبیعی، اعمال تغییرات محدود در ناحیه بینی و رفع مشکلات کلی بینی است. عمل جراحی بینی میتواند نتیجهای طبیعی داشته باشد به گونهای که افرادی که تاکنون فرد مورد نظر را ندیدهاند، متوجه جراحی بینی طبیعی وی نشوند.

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به طور کامل در مورد این عمل بینی جذاب و پرطرفدار بیشتر صحبت کنیم…

عمل بینی طبیعی چیست؟

جراحی بینی جزو بالاترین درصد های جراحی های زیبایی در کشور ماست که این درصد هم خانمها و هم آقایان را در بر میگیرد. افراد سلایق و دید متفاوتی در انتخاب بینی ایده آل خود دارند.

 

 

افراد زیادی هستند که بینی آنها دارای مشکلاتی مانند قوز بینی ، بزرگی بیش از اندازه بینی و نامتناسب بودن بینی با صورت و دیگر مشکلات می باشد. آنها اقدام به عمل بینی می‌کنند اما این دغدغه را دارند که آیا فرم نهایی بینی آنها طبیعی خواهد شد؟ این افراد اغلب بیان می‌کنند که خیلی علاقمند به تغییر زیاد نیستند و تنها می‌خواهند مشکلات بینی شان برطرف شود و در عین حال فرم نهایی بینی به گونه‌ای باشد که مشخص نباشد روی بینی جراحی صورت گرفته‌ است.

برخی بینی طبیعی را می پسندند و تقاضای رفع نقایص بینی خود با جراحی بینی طبیعی را دارند تا زیبایی بینی کاملا طبیعی حفظ شود، اما برخی دیگر از افراد که اکثر رنج سنی پایین تری دارند، بینی های عروسکی و فانتزی را می پسندند که این بینی ها کوچکتر از اندازه طبیعی بینی و با قوس بیشتری جراحی می شود.

عمل بینی به روش طبیعی نوعی جراحی است که شکل، اندازه و تقارن بینی را بهبود داده و ظاهر آن را نسبت به بقیه اعضای صورت بهتر می کند.

عمل جراحی بینی طبیعی به جهت برطرف کردن نقائص زیبایی و رفع ایرادهای بینی فرد انجام می گیرد. در این عمل از قوس زیاد اجتناب می شود و نوک بینی بنا به درخواست بیمار تا حدی که افتادگی برطرف شود بالا برده می شود.

معیارهای زیبایی شناسی عمل جراحی بینی

برای عمل زیبایی بینی باید به این نکته توجه داشت که الزاما کوچک کردن بینی و رسیدن به فرم دلخواه موجب زیبا شدن چهره نخواهد شد، بلکه زیبایی در گرو برقراری تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت است. به طور مثال طول بینی باید با فاصله میان ابتدای بینی تا خط رویش مو و همچنین با فاصله نوک بینی تا چانه متناسب باشد.

در صورتی که طول بینی کوچک شود، ممکن است که تناسب میان فواصل نام برده برهم بخورد و زیبایی صورت تحت الشعاع قرار بگیرد. علاوه بر آن نسبت عرض لب به عرض بینی نیز باید متناسب باشد و اگر بینی بیش از حد باریک و یا پهن شود، ممکن است تناسب میان اجزای صورت برهم بخورد.

فواید عمل بینی طبیعی

شما نباید از جراح خود این انتظار را داشته‌ باشید که نتیجه جراحی بینی شما مانند شخص دیگری باشد. هر فردی دارای چهره‌ای منحصربه‌فرد بوده و بینی او باید با صورت و اجزای صورت وی همخوانی داشته باشد.

نمونه عمل بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی تغییرات انجام شده روی بینی کمتر بوده به همین دلیل تنها عیوب بینی برطرف میشود، در نتیجه بافت بینی کمتر دچار تغییر می‌شود و همچنین احتمال اینکه فرد بعد از مدتی دچار مشکلات تنفسی شود کاهش پیدا می‌کند، چهره طبیعی تر خواهد بود و بینی به صورتی زیبا با دیگر اجزای صورت هماهنگی خواهد داشت.

پس دقت داشته باشید در عمل بینی طبیعی، تغییرات بینی شبیه شخص دیگر منجر به زیبایی شما نخواهد شد، زیرا فرم بینی در هماهنگی با سایر اجزای چهره آن فرد است که زیبایی آن را نشان می دهد.

مهمترین معیارهای عمل بینی به صورت طبیعی

جراح بینی پیش از عمل، موارد زیر را با دقت آنالیز و بررسی می کند :

  • پهنای بینی

در واقع جراحی زیبایی بینی میتواند در هر دو طرف باعث ایجاد تغییر در پهنای بینی شود. یعنی ممکن است بعداز عمل، بینی پهن تر و یا باریکتر شود. برای ایجاد این تغییرات ممکن است جراح بر استخوان ها و غضروف ها، پره های بینی و همچنین پوست بینی تغییراتی ایجاد کند.

  • قرینگی بینی

جراحی زیبایی بینی باعث اصلاح غیر قرینگی می‌شود. مواردی مانند انحراف بینی، استخوانهای کج بینی که به دلیل آسیب دیدگی به وجود می‌ آید و یا ممکن است غضروف های غیرقرینه به دلیل جراحی قبلی به وجود آمده باشد.

  • زیبایی شناختی

بینی هایی که قوس دار هستند، اگر با سایر اجزای صورت متناسب نباشند، تصویری زیبا از فرد ایجاد نخواهند کرد. در جراحی بینی طبیعی پشت بینی صاف است، یا جراح بینی باید قوسی بسیار ظریفی در بینی به وجود آورد. یک پشت بینی قوی باید صاف یا حتی گاهی کمی پری داشته‌باشد. این پر بودن پشت بینی خیلی از افراد را زیباتر می‌کند. در آقایان این پر بودن باید از خانمها بیشتر هم باشد.

  • مقدار برجستگی بینی

  • مقدار چرخش بینی

  • پره های بینی

ویژگی های عمل جراحی بینی طبیعی

ویژگی های بینی طبیعی بعد از عمل، اینگونه است که نوک بینی زیاد به سمت بالا کشیده نمی شود، در واقع پل بینی تقریبا صاف است.

به بیانی دیگر بینی طبیعی قوس زیادی ندارد و نوک بینی با لب بالایی زاویه 90 درجه دارد. از طرفی هم پل بینی زیادی کوچک و ظریف نشده است و سایز متعادلی دارد.

در عمل بینی طبیعی جراح بینی تلاش می کند که ساختار و فرم کلی بینی را با فرم صورت منطبق کند تا بینی زیاد از حد بزرگ یا دارای نقایص دیگر مثل قوز بینی نباشد.

چه انتظاری باید از نتیجه جراحی بینی طبیعی داشت؟

بسیاری از افراد پیش از آنکه برای جراحی بینی اقدام کنند نگران این هستند که آیا نتیجه عمل جراحی بینی به صورت طبیعی خواهدشد؟

آیا بینی جدید آنها با صورت آنها هم خوانی دارد؟ یا چهره آنها زیباتر خواهد شد؟

این نگرانی ها کاملا قابل درک  وطبیعی است.

افراد باید پیش از آنکه بینی خود را جراحی کنند، می بایست آگاهی لازم را داشته باشند تا از نتیجه رینوپلاستی خود انتظار معقولانه داشته باشند. انتخاب جراح بینی برای اینکه نتیجه جراحی بینی طبیعی باشد مهم ترین نقش را دارد. برای اینکه نتیجه عمل جراحی بینی مدل طبیعی باشد عوامل زیادی باید به درستی رعایت شده باشد.

مشاوره جهت انجام عمل جراحی بینی طبیعی در مشهد

در جلسه مشاوره قبل از عمل، بینی شما به نسبت دیگر اجزای صورت توسط دکتر الهام آذرنوش مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد. به علاوه نوع بینی ( جراحی ترمیمی بینی، جراحی بینی گوشتی یا عمل بینی استخوانی و… ) ، پوست بینی، غضروف ها و… در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار است که با در نظر گرفتن تمامی این موارد، جراح شما را از نتیجه عمل آگاه خواهد ساخت.

در نمونه های جراحی بینی طبیعی، نیمرخ معمولا صاف و یا با قوس کمی همراه است و به فرم بینی های عروسکی انحنا زیادی ندارد، ولی در کنار آن، طول بینی، ارتفاع بینی و حجم کلی بینی، زیبایی لازم را به چهره برگردانده است و نظر بیمار بر حفظ چهره طبیعی اش رعایت خواهد شد.

عمل بینی گوشتی طبیعی

اگر جراح به اندازه لازم مهارت و تجربه داشته باشد، می‌تواند بینی گوشتی را هم به صورت طبیعی عمل کند.

عمل بینی طبیعی گوشتی

این عمل برای بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد همانند دکتر الهام آذرنوش، با توجه به نمونه های عمل فراوان ایشان به راحتی امکان پذیر بوده و با خلاقیت خود می‌تواند بینی را با جراحی بینی طبیعی به صورت خوش فرم و زیبا عمل کند.

برای مشاوره و گرفتن نوبت، همین حالا می توانید با مطب دکتر آذرنوش به شماره ۰۵۱۳۸۴۱۴۸۵۸ ارتباط برقرار کنید.

عمل بینی طبیعی استخوانی با عمل بینی گوشتی چه تفاوتی با هم دارند؟

لازم به ذکر است هر دو نوع بینی استخوانی و گوشتی می‌توانند به صورت طبیعی جراحی شوند. بینی استخوانی به بینی گفته می‌شود که غضروف قوی و محکم و پوست نازک داشته باشد؛ در حالی که بینی گوشتی بافت غضروفی ضعیف و پوست ضخیم دارد.

پوست نازک برای جراحی مناسب‌تر است زیرا جراح راحت‌تر می‌تواند آن‌ را فرم دهد، اما باید گفت که پوست‌های خیلی نازک نیز می‌توانند مشکل‌زا باشند. با توجه به این که در جراحی بینی طبیعی تغییرات مختصرتری بر بینی اعمال می‌شود، عمل بینی گوشتی نیز می‌تواند به صورت طبیعی جراحی شود.

ما در مقاله تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی به طور کامل فرق این دو را با هم مقایسه و بررسی کرده ایم.

تفاوت عمل بینی طبیعی و فانتزی

بسیاری از افراد زمانی که تصمیم به جراحی بینی می کنند حتی دقیقا تفاوت های جراحی بینی فانتزی با طبیعی را نمی دانند و همین امر سبب می شود تا نشناخته اقدام به جراحی نموده و از نتیجه آن ناراضی باشند.

برای آشنایی با تفاوت این دو نوع روش جراحی به موارد زیر دقت کنید :

  1. در بینی فانتزی پل بینی بسیار ظریف و نوک آن بسیار بالا است. در حالی که بینی طبیعی اندازه ای طبیعی و نوک آن با لب ها فاصله زیادی ندارد.
  2. قوس روی بینی فانتزی مهم ترین ویژگی آن است که در بینی طبیعی آن را مشاهده نمی کنیم. البته در بینی نیمه فانتزی قوس کمتری را شاهد هستیم و به بینی طبیعی نزدیک تر است.
  3. هدف جراحی بینی فانتزی ایجاد تغییرات گسترده است اما این هدف در عمل بینی طبیعی دنبال نمی شود.
  4. بینی فانتزی برای صورت برخی از افراد مناسب است اما بینی طبیعی برای صورت همه افراد متناسب خواهد بود.

چرا جراحی بینی طبیعی مردانه برای آقایان جذاب تر است؟

ساختار صورت آقایان استخوانی تر از خانم هاست و بهمین دلیل جذبه بالاتری نسبت به آنها دارند، بنابراین حفظ این جذبه برای آقایان بسیار حائز اهمیت است. همین موضوع باعث شده که آقایان نسبت به گذشته تمایل بیشتری به داشتن بینی طبیعی مردانه داشته باشند.

جراحی بینی طبیعی مردانه

همچنین آقایان تمایل دارند در حین عمل زیبایی بینی، ایرادات و مشکلات تنفسی و عملکردی بینی آنها هم برطرف و اصلاح شود که با بررسی هایی که جراح انجام می دهد کاملا قابل انجام است.

عمل بینی طبیعی مردانه

با توجه به توضیحاتی که داده شد، بنابراین بینی ای که نوک سربالا و حجم کوچکی داشته باشد برای آقایان مناسب نیست! و جراح می بایست این موارد را در نظر گرفته و برای عمل بینی مردانه تمام تجربه و مهارت خود را به کار بگیرد تا نتیجه همان چیزی باشد که آقایان مدنظر دارند.

معیارهای مهم انتخاب بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در مشهد

اعتماد کردن به دستان یک جراح بی تجربه، احتمال وقوع نتیجه بد را افزایش می دهد که همین می تواند منجر به هزینه های اضافی، اتلاف وقت و مهم تر از همه یک عمر پشیمانی و سرخوردگی شود.

انتخاب جراح زیبایی باتجربه و قابل اعتماد برای عمل بینی، انتخابی است که اگر نگوییم تمام باقی عمرتان، بدون شک سال ها با آن زندگی خواهید کرد.

معیارهای انتخاب جراح بینی طبیعی

هنگامی که عمل توسط یک جراح زیبایی ماهر، زبردست و واجد شرایط انجام شود، عمل بینی می تواند یک فرآیند بهبود دهنده زندگی محسوب شود چرا که بیماران اغلب بعد از این عمل جراحی متوجه بهبود کلی ظاهر خود می شوند. پس در انتخاب جراح خود باید نهایت دقت را داشته باشید تا بهترین نتیجه از عمل جراحی بینی حاصل گردد.

انتخاب یک جراح زیبایی مورد تایید و مطمئن :

متاسفانه هستند پزشکانی که با مدرک جراحی عمومی و یا سایر آموزش های پزشکی غیرمرتبط، با تمرکز بر جراحی پلاستیک یا جراحی زیبایی بینی فعالیت می کنند و در جستجوی سود بیشتر هستند!

بهتر است از هر جراح زیبایی که با او مشاوره می کنید بپرسید: آیا مدرک تخصصی شما مورد تایید انجمن های معتبر زیبایی بینی است؟ دیدگاه ما این است که بیماران به یک فرآیند قابل اعتماد نیاز دارند تا بدانند که آیا جراح بینی شان در جراحی زیبایی به خوبی آموزش دیده و تجربه دارد یا خیر.

دکتر الهام آذرنوش فلوشیپ تخصصی رینولوژی و جراحی زیبایی بینی

تایید تجربه جراح بینی

جراح زیبایی انتخاب کنید که گواهی تایید شده حوزه های مختلف را داشته و تجربه قابل توجهی در فرایند مورد نظر شما دارد.

چه چیزی باید از جراح بینی طبیعی بخواهید:

  • چگونه در فرآیندی که مورد نظر شماست، آموزش دیده اید؟
  • چند سال است که شما جراحی زیبایی انجام می دهید؟
  • چند بار این نوع جراحی را انجام داده اید؟

آشنایی کامل با حس زیبایی شناسی

چگونه میزان زیبایی شناسی جراح زیبایی را تشخیص دهیم؟

  • به عکس های قبل و بعد از عمل زیبایی بینی طبیعی به دقت نگاه کنید؛ نتایج به دست آمده را با نتیجه مورد انتظار خودتان مقایسه کنید. توجه کنید کدام یک از نتایج به چیزی که مد نظر شماست نزدیک تر است.
  • بیشترین توجه را به بیمارانی که ویژگی های مشابهی با شما دارند، داشته باشید.
  • به بیمارانی که ساختار چهره مشابهی باشما و در میانگین سنی نزدیک سن شما هستند و احتمالا ملاحظات و نگرانی های یکسانی با شما دارند، دقت کنید؛ اینکه مثلا گردن بلند و بینی یا قوز بزرگی دارند.

جراح، محیط مطب و تیم همراهش چه احساسی به شما می دهند؟

شما باید با جراح زیبایی و تیم پشتیبانی آن ۱۰۰٪ راحت باشید. پس جراح بینی طبیعی ای را انتخاب کنید که او را دوست داشته باشید و به او اعتماد دارید و از ایمنی و رسیدن به نتایج مطلوب خود اطمینان پیدا کنید. از خودتان بپرسید :

  1. آیا دوست دارم با این جراح زیبایی وقت صرف کنم؟
  2. آیا من به این جراح می توانم اعتماد کنم تا آنچه که برایم مناسب است را به دست بیاورم؟
  3. آیا آنقدر احساس راحتی می کنم تا از او هر گونه سوالی که ممکن است در طول فرایند داشته باشم بپرسم؟

عمل بینی طبیعی دخترانه

قیمت عمل بینی طبیعی 1400و 1401

قیمت عمل بینی طی سالهای گذشته همواره مطابق با نرخ تورم و نوسانات مالی کشور دچار تغییراتی می گردد و بر روی افزایش هزینه ها تاثیرگذار می شود.

در خصوص هزینه عمل بینی در مشهد همیشه هزینه‌های مربوط با عمل، بستگی به پارامترهای مختلفی از جمله : نوع بینی، هزینه دستمزد جراح بنا به تجربه او، منطقه جغرافیایی، هزینه عکس و برداری آزمایشات قبل از عمل بینی و بعد از آن، هزینه بیمارستان یا کلینیک محل عمل جراحی، هزینه بیهوشی عمل بینی و سایر موارد دارد.

توصیه ما این است که دنبال هزینه ارزان نباشید، بهترین کار این است که دنبال جراحان با تجربه در این زمینه باشید تا بهترین نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از عمل بینی طبیعی کسب کنید.

دکتر الهام آذرنوش

دکتر الهام آذرنوش - بهترین دکتر عمل بینی طبیعیمتخصص جراحی گوش و حلق و بینی در مشهد – فلوشیپ فوق تخصصی رینولوژی
جراحی زیبایی بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس