جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلفن تماس

051-38414858

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

احتمالا شما هم دوست دارید تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی را بدانید و بتوانید نوع بینی خود را تشخیص دهید. تعیین نوع بینی در روند عمل جراحی زیبایی تاثیر بسزایی دارد. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید فرق بینی گوشتی و استخوانی را از هم تشخیص داده و سعی می کنیم تا شما در پایان اطلاعات خوبی کسب کنید، پس تا انتها با ما همراه باشید…

از کجا بفهمیم بینی گوشتی داریم؟

جراحی زیبایی بینی بر اساس نوع بینی به دو دسته : عمل بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی تقسیم می‌شوند. اکثرا همه می توانند این دو مدل بینی را از هم تشخیص دهند.

اگر پوست سر بینی های گوشتی را با دو سر انگشت فشار دهیم، چربی از سوراخ های ریزی که بر روی بینی قرار دارد بیرون می زند اما در بینی های استخوانی اغلب این حالت وجود ندارد. از آنجاییکه اکثر ضخامت پوست در این افراد را غدد چربی تشکیل می دهند، لذا این افراد دارای پوست چرب هستند، یعنی از دهانه غدد چربی پوست آنها (که بعضا دهانه این غدد در پوست آنها به راحتی قابل رویت است) مرتبا چربی تراوش می شود.

از نظر برخی جراحان عمل جراحی بینی های دارای پوست نازک به مراتب مشکل تر از عمل جراحی بینی گوشتی می باشد.

هر چقدر از سمت بالای بینی به سمت پایین آن حرکت کنیم تاثیر پوست در شکل دادن و زیبایی بینی در عمل بینی بیشتر می شود و بنا به نوع پوست و کیفیت آن نتیجه ی حاصل شده پس از عمل بینی بهتر خواهد بود، اما اگر کوچکترین مشکلی وجود داشته باشد برای مثال لبه ی استخوان مقداری تیز باشد به آسانی از زیر پوست نمایان می شود.

از دیگر خصوصیات این پوست ها این است که شکل غضروف های نوک بینی از زیر پوست آنها قابل رویت نیست، حتی در پاره ای موارد شدید، غضروف قابل لمس نیست.

عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی در چیست؟

عامل تعیین کننده و متمایز کننده نوع بینی، ضخامت پوست بینی است .

فرق بینی گوشتی و استخوانی، ضخامت پوست بینی است که بینی های استخوانی، دارای پوست نازک و متوسط می باشند اما  بینی های گوشتی پوست ضخیم تری دارند، به طوری که پوست قسمت بالایی بینی که استخوان را می پوشاند، نسبت به پوست قسمت پایینی که روی غضروف قرار دارد نازک تر است.

عده ای از مردم تصور می کنند بینی استخوانی حتما باید قوزدار باشد و پوست بهتری دارد و جراحی آن نیز نسبت به بینی گوشتی راحت تر است، حال آن که امکان دارد یک بینی قوزدار باشد ولی پوست نوک و کناره های بینی کیفیت خوبی نداشته باشد که جزء بینی های گوشتی قرار می گیرند.

عکس این موضوع هم صادق است، یعنی بینی هایی وجود دارند که فاقد قوز هستند و پوست مناسبی مانند بینی های استخوانی دارند اما جزء بینی های استخوانی می باشند.

به طور کلی می توان گفت هرچه مشکلات پوست بینی بیشتر باشد، بینی گوشتی تر می باشد و هرچه جنس پوست بینی بهتر باشد و اختلالات  و ناهنجاری ها، مربوط به قسمت استخوانی و غضروفی بینی باشد؛ بینی استخوانی می باشد.

 

تشخیص بینی گوشتی با استخوانی

به عنوان توضیحات تکمیلی بخش قبلی، بینی های گوشتی از نظر ضخامت پوست در مقایسه با بینی های استخوانی دارای ضخامت پوست بیشتری هستند  و از لحاظ ظاهر، بینی های گوشتی  دارای نوک بینی پهن و افتاده هستند. از نظر بافت و غضروف ها، بینی های گوشتی بافت و غضروف های ضعیفی دارند و کمبود بانک غضروفی و استخوانی از نشانه های بارز بینی های گوشتی است.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی اما از نظر ضخامت پوست، پوست نازک، متوسط و انعطاف پذیری دارند و به دلیل نازک بودن پوست بینی، جزییات استخوانی به وضوح  از زیر پوست مشخص است و اگر بخواهیم از لحاظ ظاهر بگوییم، بینی های استخوانی دارای قوز بینی بر روی پل بینی هستند. بینی های استخوانی از نظر بافت و غضروف های بینی دارای بافت و غضروف های مستحکمی هستند.

 

تفاوت جراحی در بینی های گوشتی و بینی های استخوانی

جراحی بینی گوشتی بسیار سخت تر انجام می شود و این عمل زیبایی مشکل تر از جراحی بینی استخوانی می باشد و امکان دارد آن انتظاری که بیمار از نتیجه جراحی داشته باشد به دست نیاید.

مهم ترین نکته ای که در جراحی بینی وجود دارد، مهارت جراح می باشد، باید حساسیت بیشتری در انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد به خرج داد زیرا فردی که در این زمینه تخصص ندارد، می تواند آسیب های جدی هم از نظر مالی هم از نظر جانی به بیمار وارد نماید.

اما فاکتور مهمی که در جراحی بینی بسیار تاثیر گذار می باشد، ضخامت و جنس پوست بیمار می باشد. همچنین رعایت دقیق مراقبت های پس از عمل به کاهش عوارض عمومی جراحی بینی کمک می کند.

بینی های گوشتی به دلیل اینکه پوست چربی دارند و دارای پوست ضخیم هستند و همینطور پوست های ضخیمی دارند، در سال های گذشته جراحان بر این باور بودند که برداشت زیاد از این غضروف ها و استخوانی که در آن موجود است منجر می شود که وضعیت ظاهری بینی بهبود یابد اما امروزه جراح بینی مخصوصا متخصصین گوش و حلق و بینی توجه بسیاری به تقویت عناصر زیرین پوست مانند غضروف استخوان دارند. اگر به مطب دکتر الهام آذرنوش یکی از باسابقه ترین و بهترین جراح بینی در مشهد مراجعه کنید، حتما این موارد را راعایت کرده و شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد.

برای اینکه پوستی که ضخیم می باشد عناصر زیرین و زیاد برداشت شود، زخم هایی به وجود می آید که منجر به فرو رفتگی و اسکار بینی به صورت دائمی می شود و نتیجه نهایی بسیار خوشایند نمی باشد به همین علت مردم این موضوع را اینگونه تصور می کنند که بینی گوشتی نتیجه ای خوشایند ندارد اما اگر تقویت بافت در نظر گرفته شود و با مهارت جراحی انجام شود می تواند نتیجه خوبی را ارائه دهد.

 

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی و استخوانی

هزینه ی این عمل بسته به نوع بینی گوشتی یا استخوانی و نوع عملی که نیاز دارد و با توجه به مشکلات و ناهنجاری های بینی توسط متخصص و جراح بینی برآورد میشود، اما عمل جراحی بینی گوشتی به دلیل ظرافت هایی که در حین عمل نیاز دارد، سخت تر از سایر عمل های جراحی بینی تلقی می شود و هزینه عمل بینی در سال 1401 به نسبت گوشتی بودن بینی و نوع جراحی  محاسبه می شود.

cadoganclinic.com : منبع