جراحی بینی ترمیمی

رینوپلاستی مشکلترین جراحی پلاستیک می باشد. از آنجایی که ساختار بینی بسیار پیچیده و سه بعدی می باشد و نتیجه نهایی جراحی بینی ترمیمی به جمع شدن و التیام اسکار بعد از جراحی بینی بستگی دارد به همین دلایل رینوپلاستی اولیه در برخی از بیماران به نتیجه ای کمتر از ایده آل می انجامد.
از طرف دیگر به علت افزایش آگاهی بیماران از طریق اینترنت، کار جراح زیبایی بینی در کسب رضایت بیماران بسیار مشکل شده است.
از آنجاییکه بعد از رینوپلاستی اولیه ساختار آناتومیک بینی به علت فیبروز به هم می خورد رینوپلاستی ثانویه یا جراحی بینی ترمیمی چالش بر انگیزتر است. در بسیاری از موارد جراح بینی مجبور است تکنیک را کلاً عوض کند و یک باز سازی کامل روی بینی انجام دهد. عکس برداری قبل و بعد از عمل الزامی است.

خطاهای ناشی از جراحی زیبایی بینی به چند گروه تقسیم می شوند :

یک گروه از کمی برداشت یا اصلاح ناکافی منشا می گیرد، مانند بیماران دچار نوک پیازی شکل یا دفرمیتی Poly Beak
در گروهی از بیماران برداشت بیش از حد است مانند بیماران دچار فرورفتگی پره بینی  بعضی اوقات ناقرینگی های خفیف یا عدم قرار گیری ساختار های موجود و گرافت ها در موقعیت صحیح ناشی از خطاهای تکنیکی کوچک است. هنگامی که بیش از حد برداشت در ساختمان بینی انجام شود و اگر پوست بیمار کیفیت مناسب نداشته باشد به علت جایگزینی محل با بافت نرم زیر جلدی و فیبروز چالشی برای جراح به وجود می آید.
دسته آخر مشکلات جراحی ناشی از قضاوت ناصحیح جراح است. در این موارد یک جراح بی تجربه از حالت محافظه کاری خارج می شود و به عنوان مثال برداشتن زیاد بافت نرم و زیر جلدی ناشی از خطای قضاوت جراح منجر به دفرمیتی های بعضاً غیر قابل ترمیم می شود.

به طور کلی جراحی بینی ترمیمی (رینوپلاستی ثانویه) یکی از مشکلترین جراحیهای پلاستیک می باشد و بیمار نباید فکر کند جراحی ثانویه بینی آسانتر از اولیه است بلکه بسیار مشکلتر است و نیازمند یک بازسازی کامل می باشد.

Comment
Name