عوارض و علائم عمل انحراف بینی

عمل بینی در مشهد دکتر الهام آذرنوش > درباره بینی  > عوارض و علائم عمل انحراف بینی
عوارض و علائم عمل انحراف بینی

برخی از افراد تصور می کنند که عمل بینی فقط برای زیبایی انجام می شود اما نمی دانند که عمل بینی بیشتر برای کارهای درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اهداف جراحی بینی در مشهد، اصلاح میزان انحراف بینی است. شاید می پرسید که انحراف بینی چیست و چه معایبی دارد؟ عمل انحراف بینی چگونه انجام می شود؟ عمل بینی استخوانی با عمل انحراف بینی چه تفاوتی دارد؟ در ادامه بصورت کامل به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد، فقط کافی است که با ما همراه باشید.

انحراف بینی چیست؟

اگر این سوال را از کسی که انحراف بینی دارد، بپرسید احتمالا به شما می گوید که انحراف بینی به معنای سردرد، سینوزیت و گرفتگی بینی است! این موضوع بسیار در بین ایرانیان شایع است و ایرانیان زیادی این مشکل را دارا هستند.

شاید اگر به فردی که انحراف بینی دارد، توجه کنید، متوجه مشکلات خاص ظاهری در او نشوید اما مشکلاتی که برای او معمولا بوجود می آید را حتی نمی توانید تصور کنید! بهترین راه برای درمان انحراف بینی، جراحی بینی در مشهد توسط پزشکان ماهر است.

شهر مشهد بهترین جراحان بینی را در کل کشور دارد. اگر قصد دارید که عمل بینی را  به بهترین شکل انجام دهید، به شما توصیه می کنیم که این کار را در شهر مقدس مشهد انجام دهید.

اگر بخواهیم تعریف علمی انحراف بینی را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که انحراف بینی به آسیب غضروف تیغه میانی گفته می شود که مشکلات متعددی را برای فرد مبتلا بوجود می آورد. مشکلات تنفسی از شایع ترین نوع این مشکلات هستند. در ادامه می خواهیم دلایل شایع بوجود آمدن این بیماری را با شما مورد بررسی قرار دهیم تا قبل از عمل انحراف بینی در مشهد یا هر شهر دیگری اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید.

اصلی ترین دلایل بوجود آمدن انحراف بینی

از اصلی ترین دلایل بوجود آمدن انحراف بینی که باعث می شود فرد به فکر جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری بیفتد، موارد زیر می تواند باشد:

ارث و ژنتیک

یکی از شایع ترین علت های انحراف بینی در ایران و جهان، ارث و ژنتیک است که با افزایش سن خود را بیشتر نشان می دهد. اگر این مشکل را دارید و به فکر جراحی بینی در مشهد هستید، حتما در ادامه نحوه عمل انحراف بینی را مطالعه کنید.

ضربه یا شکستگی

اگر شما به دلیل ارثی این مشکل را نداشته باشید، احتمالا به علت ضربه یا شکستگی به آن مبتلا هستید! همانطور که احتمالا می دانید، بافت غضروفی بینی نسبت به بافت استخوانی آن، انعطاف پذیری خیلی بیشتری دارد اما هنگامی که ضربه ی شدیدی به بینی وارد شود، باعث بوجود آمدن انحراف بینی می شود.

هرچه انحراف بینی در سن کم تری اتفاق بیفتد، عوارضی که برای آن وجود دارد در آینده شدیدتر خواهد بود. برای درمان انحراف بینی، همانطور که گفتیم جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری است که در آن حضور دارید.

عوارض و علائم انحراف بینی

خیلی از افراد می پرسند که چرا باید جراحی بینی در مشهد یا دیگر شهرها برای درمان انحراف بینی انجام دهند؟ مگر انحراف بینی چه مشکلاتی را بوجود می آورد؟ انحراف بینی باعث بروز مشکلات زیر می شود:

• گرفتگی بینی
  • اختلال در تنفس
  • کاهش حس بویایی
  • خشکی بینی
  • خونریزی بینی
  • عفونت مکرر گوش
  • احساس فشار در سر
  • و …

تحمل برخی از این عوارض انحراف بینی برای بیماران بسیار سخت است و باید هرچه سریعتر برای درمان به عمل انحراف بینی روی بیاروند!

درمان انحراف بینی

همانطور که چند بار بالاتر هم اشاره کردیم، جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری که حضور دارید، بهترین روش درمان و درمان قطعی این مشکل است. اگر شما بخواهید، جراحی بینی را انجام دهید که صرفا برای مسائل درمانی است، در بین پزشکان به این نوع جرای سپتوپلاستی می گویند.

همچنین برخی از افراد هنگامی که برای درمان انحراف بینی خود مراجعه می کنند، تصمیم می گیرند که زیبایی بینی خود را نیز افزایش دهند. به این نوع از عمل جراحی بینی که دو هدف زیبایی و درمانی را دارد، سپتورینوپلاستی می گویند. شاید می پرسید که در عمل جراحی چگونه انحراف بینی درمان می شود؟ در عمل جراحی با ترمیم تیغه ی بینی که باعث بوجود آمدن انحراف در بینی و عوارض آن شده است، انحراف بینی را درمان می کنند.

اگر سن شما کمتر از ۱۸ سال است و می خواهید که انحراف بینی خود را با عمل جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری درمان کنید، توصیه می شود که کمی بیشتر صبر کنید. چرا که غضروف بینی در حال رشد است و اگر به  جراحی بپردازید، احتمالا دوباره با همین مشکل به زودی دوباره برخواهید خورد!

برای این که ببینید از کدام روش به درمان انحراف بینی بپردازید و چه کارهایی باید انجام دهید، بهتر است که حتما با متخصصین مشورت کنید. متخصصین و مشورت های آنان بهترین روش را به شما معرفی می کند.

عوارض سپتوپلاستی

برخلاف عمل های زیبایی بینی که معمولا عوارض تنفسی دارند، سپتوپلاستی عوارض انحراف بینی را درمان می کند. اگر عمل جراحی بینی شما توسط یک جراح و پزشک ماهر انجام شود، شما نباید نگرانی از این بابت داشته باشید.

عمل بینی استخوانی

اگر پوست بینی نازک باشد و استخوان ها و غضروف های محکمی داشته باشد به آن در بین جراحان، بینی استخوانی گفته می شود. این بینی بهترین نوع بینی برای جراحی بینی در مشهد یا دیگر شهرهاست چرا که نتیجه گیری از آن آسان و عمل جراحی بدون دردسر انجام می شود.

معمولا افرادی که بینی استخوانی دارند، احتمال بیشتری می رود که به انحراف بینی دچار باشند. دچار بودن به انحراف بینی و استخوانی بودن بینی، باعث می شود که شما در کنار یک عمل درمانی آسان، یک عمل زیبایی را هم تجربه کنید.

البته بینی ها فقط به دو نوع رایج استخوانی و گوشتی تقسیم نمی شوند، بلکه حالت های دیگری از جمله نیمه گوشتی، نیمه استخوانی و … هم وجود دارد که ترکیب ویژگی های این دو بینی را دارند.

اگر تصمیم گرفته اید جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری را انجام دهید، به شما توصیه می کنیم که حتما برای یک عمل موفقیت آمیز به دنبال یک جراح ماهر باشید.

هزینه عمل اصلاح انحراف بینی

جراحی انحراف بینی ، یک عمل درمانی محسوب می شود و همه بیمه ها اعم از پایه و تکمیلی هزینه عمل اصلاح انحراف بینی را پرداخت می کنند اما جراحی بینی کج ، یک عمل زیبایی به حساب می آید و تمامی هزینه عمل به عهده فرد می باشد.

هزینه  تمام شده عمل با توجه به نوع درمان ، دستمزد پزشک جراح و هزینه کلینیک و اتاق عمل متغییر است.

در خواست مشاورره

Comment